Thursday, April 8, 2010

Syarikat Pengankutan Bumi (Sp Bumi Express)

KAMI MENYEDIAKAN PERKHIDMATAN SEWA BAS PERSIARAN KE SELURUH SEMENANJUNG MALAYSIA DAN JUGA SELATAN THAI HARGA BOLEH DI RUNDING UNTUK KETERANGAN LANJUT SILA HUBUNGI : EN. IZHAM SMS @ CALL H/P NO : 0123315447 ATAU EMAILKAN DI : bas_persiaran@yahoo.com
(SYARIKAT PENGANKUTAN BUMI) LOKASI DI TERENGGANU


-------------------------------------------------------------------------------------------------
PROVIDING TRANSPORTATION SERVICES TO ALL DESTINATION IN MALAYSIA.
SMS @ CALL : EN. IZHAM 0123315447
EMAIL : bas_persiaran@yahoo.com

PENGENALAN
SYARIKAT PENGANKUTAN BUMI merupakan sebuah syarikat yang menjalankan aktiviti perniagaan melibatkan perkhidmatan penempahan pengankutan. Syarikat mengendalikan urusan tempahan seperti bas persiaran,bas catar dan van sewa untuk kegunaan bersiar, rombongan, mahupun pandu sendiri yang mana penyewaan melibatkan kegunaan harian ataupun secara kontrak bulanan.

objektif utama syarikat adalah untuk memberi perkhidmatan terbaik kepada semua pelanggan yang mendapat khidmat daripada kami. Kualiti kerja yang baik serta kos perkhidmatan yang berpatutan amat dititikberatkan dalam semua urusan yang dijalankan demi mencapai kepuasan setiap pelanggan.

Selain itu, keyakinan serta kepercayaan daripada pihak pelanggan akan menaikkan lagi semangat kami untuk memberi khidmat yang lebih cemerlang selain membekalkan tenaga kerja yang berpengalaman dan produktif. Berbekalkan asset yang kami miliki iaitu pekerja berkualiti, imej dan reputasi yang baik serta syarikat yang baik serta kenderaan/perkhidmatan yang disediakan diharap dapat memenuhi kehendak para pelanggan yang sedia ada seterusnya dapat menarik minat pelanggan-pelanggan , kami berharap agar syarikat dapat menyediakan kemudahan / perkhidmatan yang lebih baik demi kepentingan bersama selain menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi negara seiring dengan era globalisasi.

4 comments:

  1. Saya pelangan tetap SP Bumi... kebiasaan saya naik bus Dari shah alam ke TRG dan sebaliknye.
    saya berpuas hati dengan layanan kat sana, walaupun saya membeli tiket dengan kaunter yang lain. Akan tetapi, pernah jugak saya membeli tiket dari hentian putra ke TRG, dan ini saya baru sahaja pulang dari membeli tiket dekat putra. Saya sangat tidak berpuas hati dengan perempuan gemuk sedikit (penjual tiket) mukanya tidak pernah nak senyum dengan pelangan. adakah dia datang bulan setiap kali sy jumpa dia? ataupun, adakah ini pelayan SP Bumi? Harap pihak SP Bumi menukar pelayan lelaki lebih baik. hanya pendapat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hari ini, April 26, 2012, saya naik bas SP Bumi dari KT'ganu ke KL. First impression, the seats are comfortable and wide. Bus patut bertolak jam 8.30 pagi, tapi bertolak jam 8.45pagi. Pergi dulu ke Losong utk jemput driver. Driver pula merokok dlm bas!! Berhenti jam 2 tengahari selama 20 minit saja (ketandas, ke surau & makan). Bagi kami yg berumur 56-60 tahun,sungguh mencabar.

      Delete
  2. Petugas Kaunter SP Bumi Jertih MENIPU penumpang. Pada hari ini 30 December 2012 ~ Mengapa perlu bayaran tambahan sebanyak RM30 kepada pemandu bas SP Bumi sedangkan Petugas Kaunter telah mengenakan surcaj lebihan RM168 berbanding tambang asal dari Jertih ke Seri Iskandar. Harga cetakan adalah rm50 utk 2 orang dan kanak kanak rm43, yang berjumlah RM143 sahaja dari Jertih ke Ipoh. Mengapa petugas kaunter tidak mengutip terlebih dahulu tambahan RM30 utk 3 penumpang ke Seri Iskandar dengan memberikan resit, mengapa perlu membayar RM30 kepada pemandu bas terlibat? Pemilik SP Bumi sila jawab.

    ReplyDelete
  3. sp bumi...kb to jb 19/2/2015... driver x kirq org time nak gerak selepas berhnti buang air. . bangang punya driver. .

    ReplyDelete